למה משחק?

למה ללמד הוראה מתקנת באמצעות משחק?


  • משחק הוא דרך הלימוד הטבעית של הילד, במיוחד הצעיר.

  • משחק היא פעילות מהנה ולכן מושכת את הילד ויוצרת מוטיבאציה לאימון טכני.

  • משחק מכניס לאווירה קלילה ונינוחה ומפחית אצל הילד לחץ ומתח.

  • בשעת משחק אנחנו נכונים יותר להתנסות ולטעות ולהיענות לאתגרים ולכן המשחק משרת את הלמידה.

  • לימוד באמצעות משחק הוא לימוד אחר מזה שנחווה בכיתה, שבה הילד כבר חווה כישלונות ותסכול...

  • המשחק יוצר שותפות בגובה-העיניים בין מורה לתלמיד ומחזק את הקשר ביניהם.

  • לימוד באמצעות משחק יחרט בזיכרון כחוויה נעימה וייצור קישור חיובי ללמידה.

תמונת לוח משחק של מסלול התקדמות ועליו ריבועי מכשפה, טרול ואפשרויות נוספות. לצדו קלפי משימה. קערת ממתקים ודפים עליהם אפשר לכתוב את התשובות.
משחק שבתוכו אני מטמיעה תרגולי הוראה מתקנת שונים באמצעות המשימות שנותן ה"טרול".
המכשפה זורקת לקדירה, משימות הטרול מצילות מן הקדירה, והפיה מחלקת שוקולד ...
הילדים נהנים וכבר לא חושבים על הניצחון ... ובדרך לומדים.